Specyfikacja istotnych warunków zamówienia udzielanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót polegających na czyszczeniu przewodów wentylacyjnych i spalinowych w zasobach mieszkaniowych NSM Sopot Dolny na podstawie zaleceń pokontrolnych wskazanych w protokołach z przeglądów rocznych i pięcioletnich
Zamawiający:
Nauczycielska Spółdzielnia Mieszkaniowa Sopot Dolny w Sopocie przy Al. Niepodległości 702 KRS 0000067848,REGON 192622592, NIP 585-13-84-204
e-mail: sekretariat@nsmsopotdolny.pl tel. 58 551 2104
I. Tryb udzielenia Zamówienia
Przetarg nieograniczony przeprowadzony na zasadach określonych w „Regulaminie w sprawie zasad i trybu przeprowadzania przetargów w Nauczycielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej Sopot Dolny” zatwierdzonego uchwałą Nr 11/2016 Rady Nadzorczej NSM Sopot Dolny w dniu 21.11.2016 r.
Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
Kierownik Działu Technicznego inż. Pan Piotr Pieńkowski tel. 539349238 lub Prezes Zarządu Tomasz Sikora 538 550 350.
Informacje o zamówieniu udzielane będą w godzinach: 8.30 – 15.00.
W celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, otwarcia ofert i oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, badania, oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty, Zarząd Spółdzielni powołał Komisję.
II. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót polegających na czyszczeniu przewodów wentylacyjnych i spalinowych w zasobach mieszkaniowych NSM Sopot Dolny na podstawie zaleceń pokontrolnych wskazanych w protokołach z przeglądów rocznych i pięcioletnich.
Zakres zamówienia:
W zakres zamówienia wchodzą Lokale wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ.
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.
Oferta cenowa powinna zostać przygotowana na podstawie zakresów czynności wskazanych w protokołach przeglądów instalacji gazowych i wentylacyjnych dostępnych w siedzibie Zamawiającego oraz wizji lokalnej na obiekcie wyszczególnionym w opisie zamówienia. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej. Cena oferty musi określać wynagrodzenie za realizację całości zamówienia, tj. uwzględniać wszystkie wymagania wykonania zamówienia oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu realizacji zamówienia.
III. Warunki udziału
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
- Posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Należy do oferty przedłożyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnienia zawodowego w branży odpowiadającej przedmiotowi zamówienia wraz z aktualnymi dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe.
- Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
- Wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, wykonanie co najmniej 3 umów, których przedmiot odpowiadał swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego postępowania;
- Dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
- Wykonali na terenie Polski w okresie ostatniego roku co najmniej 1 zadanie zgodne z zamówieniem i potwierdzone referencjami.
- Wykaz niezbędnych dokumentów, które powinna zawierać oferta:
- wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
- ofertę cenową (kosztorys ofertowy) zawierający cenę brutto i netto za wykonanie przedmiotu zamówienia – Cena brutto ogółem oferty obejmuje wszystkie koszty, wydatki, opłaty i inne należności Wykonawcy związane z realizacją Umowy, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu Umowy. Cena oferty obejmuje także poniesione przez Wykonawcę koszty certyfikatów, materiałów i urządzeń oraz użycia narzędzi niezbędnych do wykonania Umowy, a także zabezpieczenia terenu robót, koszt zaplecza, dojazd, składowiska, badania i pomiary w czasie wykonywania, jak i przy odbiorze robót, jeśli są wymagane technologią robót, utrzymania porządku, czystości oraz transportu materiałów i odpadów, jak również obowiązujących podatków. Koszty utylizacji odpadów oraz koszty usunięcia zgłoszonych awarii obciążają Wykonawcę. Wykonawca może podać tylko jedną cenę bez proponowania rozwiązań wariantowych,
- oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w SIWZ,
- w celu potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia należy złożyć:
– dane o firmie: zatrudnienie, usprzętowienie, kwalifikacje (dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnienia zawodowego w branży odpowiadającej przedmiotowi zamówienia wraz z aktualnymi dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe,
– oświadczenie oferenta o sytuacji finansowej oferenta,
– wykaz prac zrealizowanych (minimum 3) w okresie ostatnich 3 lat oraz dokumenty potwierdzające należyte wykonanie prac zawierający wskazanie podmiotu na rzecz którego były wykonywane prace o analogicznej tematyce i zakresie, w tym opinię tego podmiotu o należytym wykonaniu przedmiotu umowy,
– aktualne zaświadczenie o zarejestrowaniu prowadzonej działalności: wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej bądź wpis w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego – z datą nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania wniosku w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia,
– zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości podatkowych – z datą nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania wniosku w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia,
– zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne – z datą nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania wniosku w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia
– aktualna polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00, zawartej na okres, który nie upłynie wcześniej niż w dniu 31.12.2021 r.,
– oświadczenie o warunkach gwarancji,
– referencje.
W przypadku, gdyby Wykonawca dołączył kopie dokumentów, kopie te na każdej stronie winny być poświadczone przez Wykonawcę za zgodne z oryginałem. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek przedstawić oryginały dokumentów lub notarialnie poświadczone ich kopie w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
IV. Wymagania dotyczące WADIUM
Zamawiający odstępuje od wniesienia wadium.
V. Wymagania dotyczące sposobu składania ofert i ich oceny
- Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówień.
- Ofertę wraz z załącznikami składa się w języku polskim. Oferta winna być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
- Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie w sekretariacie Nauczycielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej Sopot Dolny przy Al. Niepodległości 702 w Sopocie w terminie nieprzekraczalnym do dnia 23 lipca 2021 r. do godz. 15:00 z dopiskiem „Czyszczenie przewodów wentylacyjnych i spalinowych w zasobach mieszkaniowych NSM Sopot Dolny”. Ofertę złożoną po terminie, Zamawiający zwróci bez otwierania koperty.
- Komisja Przetargowa otworzy koperty z ofertami na części jawnej posiedzenia w obecności Wykonawców oraz przedstawicieli Mieszkańców w dniu 26.07.2021 r. o godz. 16:00 w siedzibie Spółdzielni.
- Komisja Przetargowa zapoznaje się z materiałami przetargowymi w trybie niejawnym, dokonuje oceny ofert i wybiera ofertę najkorzystniejszą pod względem najkorzystniejszej oferty cenowej.
- Kryterium Oceny: 100% cena. Maksymalną ilość punktów otrzyma oferent, który zaproponuje najniższą cenę, pozostałe oferty będą oceniane według następującego wzoru:
- Najniższa cena/Cena oferty badanej x 100 = ……………………. Pkt
- Zamawiający przyzna zlecenie Oferentowi, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.
- Oferent może wycofać złożona ofertę, dopóki nie minął termin składania ofert.
- Każdy oferent będzie związany swoją ofertą 30 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.
- Wyłonienie Wykonawcy, którego oferta spełniała wymogi SIWZ i najbardziej odpowiadała Zamawiającemu nastąpi najpóźniej do dnia 29.07.2021 r.
- Spółdzielnia powiadomi oferentów o wynikach postępowania na stronie internetowej oraz pod wskazany w ofercie adres e-mail, jeśli takowy zostanie podany i określi termin zawarcia umowy.
- Spółdzielnia zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienie w trybie przetargu nieograniczonego bez podania przyczyny na każdym jego etapie.
- Zamawiający odrzuci oferty niekompletne lub nie odpowiadające kryteriom określonym w niniejszej specyfikacji.
- Z tytułu przygotowania ofert i udziału w postępowaniu przetargowych, Wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie przeciw Zamawiającemu.
- Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą w terminie 7dni od daty powiadomienia o wyborze oferty.
VI. Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Termin wykonania przedmiotu zamówienia – 2 miesiące od dnia podpisania umowy.
VII. Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do umowy na realizację przedmiotu
UWAGA: Pełna treść umowy dostępna w siedzibie Spółdzielni w godzinach jej urzędowania.
Kary umowne:
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 20 zł netto za każdy dzień opóźnienia,
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w usunięciu wady w wysokości 20 zł netto za każdy dzień opóźnienia w usunięciu wady,
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieuzasadnionego nie usunięcia sadzy lub innych zanieczyszczeń z wyczystek kominowych po czyszczeniu przewodów kominowych w wysokości 500 zł za każdy stwierdzony przypadek (za ilość przewodów, w których stwierdzone zostaną pozostawione zanieczyszczenia lub sadze),
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nie dostarczenia protokołu po wykonaniu usług objętych przedmiotem Umowy w terminie umownym w wysokości 10 zł netto za każdy dzień opóźnienia,
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za odstąpienie od umowy przez którąkolwiek ze stron, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w wysokości 5% wynagrodzenia netto,
- Łączna wysokość kar umownych, które może naliczyć Zamawiający nie może przekroczyć 40 % wynagrodzenia umownego netto.
- Dopuszczalne jest żądanie odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
- Wykonawca oprócz kary umownej ponosi również koszty usługi zastępczej poniesionej przez Zamawiającego, wykonanej przez wezwanego mistrza kominiarskiego.
- Kary umowne podlegają potrąceniu z wynagrodzenia Wykonawcy.
- Rozliczenie przedmiotu umowy następuje w walucie PLN.
- Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na przedmiot Umowy na okres 12 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót bez zastrzeżeń całego przedmiotu umowy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
- Okres odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady wynosi 12 miesięcy.
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili podpisania umowy.
- Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność wobec osób trzecich związaną z wykonywaniem prac będących przedmiotem umowy, za skutki jego wykonywania, w tym za szkody wyrządzone w czasie wykonywania przedmiotu umowy.
- Korzystanie z mediów takich jak woda i energia elektryczna odbywa się za odpłatnością na zasadach uzgodnionych z administracją Spółdzielni.
- Współdziałanie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się na drodze telefonicznej i e-malowej oraz drogą korespondencji listowej poleconej za potwierdzeniem odbioru.
VIII. Obowiązek Informacyjny
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. (dalej RODO), informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Nauczycielska Spółdzielnia Mieszkaniowa Sopot Dolny z siedzibą przy Al. Niepodległości 702, 81-853 Sopot, reprezentowana przez: Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej. Administrator może w celu realizacji umowy powierzyć innemu podmiotowi przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w zakresie i celu niezbędnym dla realizacji umowy.
1) Dane osobowe przetwarzane będą w celu podjęcia działań zmierzających do realizacji przedmiotu zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
2)Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, w szczególności odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji umowy zawartej z Zamawiającym, a po rozwiązaniu tej umowy przez okres konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń, oraz spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, a w przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych lub złożenia sprzeciwu – do momentu odpowiednio wycofania zgody lub złożenia sprzeciwu. W sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa, dane będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów szczególnych.
4)Posiada Pani/Pan:
−na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
−na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych [skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z obowiązującymi przepisami prawa i nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników];
– na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia swoich danych;
−na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO [prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego];
−prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
4)Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
5)Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu.
Załącznik nr 1
Sopot, dnia 13.07.2021 r.